Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
اپلیکیشن و نرم افزاراخبارداخلیویژه

حذف شدن اپلیکیشن سروش، آی گپ، اسنپ و تپسی از گوگل پلی

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بعد از ماجرای پر حاشیه حذف شدن روبیکا از گوگل پلی، بر اساس گزارش کاربران بنظر می‌رسد این پلتفرم سه پیام رسان بومی و دو اپلیکیشن حمل و نقل هوشمند داخلی را از فروشگاه خود حذف کرده است. در لیست اپلیکیشن‌های حذف شده نام اسنپ، تپسی، سروش، بله و آی گپ به چشم می‌خورد. در ادامه با ما همراه باشید.

اطلاعات موجود حاکی از آن است اپلیکیشن‌های مذکور علاوه بر اینکه از گوگل پلی حذف شده‌اند، اکانت متعلق به این شرکت‌ها نیز توسط گوگل پلی حذف به صورت کامل معلق شده است. حتی، گفته می‌شود توسعه دهندگان اپلیکیشن‌های اسنپ و آیگپ ایمیلی مبنی بر حذف شدن این اپلیکیشن بخاطر تحریم‌ها دریافت کرده‌اند.

حذف شدن اپلیکیشن سروش، بله، اسنپ و تپسی از گوگل پلی

با توجه به همین موارد، اکنون امکان دانلود یا بروزرسانی نرم‌افزارهای اسنپ، تپسی، سروش، بله و آی گپ از طریق گوگل پلی برای کاربران میسر نیست. بررسی‌های اولیه این موضوع را نشان داد که ظاهرا حذف آنها به دست خود گوگل انجام شده و ایمیل دریافتی از سوی گوگل به صاحبین این کسب و کارها، این موضوع را تایید کرده است. روابط عمومی تپسی نیز با انتشار بیانیه‌ای این موضوع را تأیید نمود.

یکی از دلایل اصلی حذف شدن این برنامه‌ها به موضوع تحریم‌ها برمی‌گردد. یک سری شایعات هم از گذشته در جریان بود که نشان می‌داد برخی اپلیکیشن‌های داخلی امن نیستند و به همین دلیل سپر امنیتی گوگل پلی آن‌ها را غیر فعال می‌کند. اتفاقی که پیش از این برای روبیکا هم افتاده بود. اما، اکنون وضعیت کمی متفاوت بوده و گفته می‌شود مهم‌ترین دلیل این کار از سوی گوگل پلی به دلیل شرایط تحریم صورت گرفته است.

این اتفاقات منجر به این شد تا در نهایت طی یک ماه گذشته شاهد فیلتر شدن این سرویس توسط مقامات داخل کشور باشیم. در حال حاضر هیچ توضیح رسمی از سوی گوگل پلی منتشر نشده است.

سهیل حسینی

گیمر، علاقه مند به تکنولوژی و بازی های ویدئویی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا